Höchst - Gissingen

Bert:

V Höchst A Gissingen (Bij Nofels)A 33 km W warm soms erg warm O op een camping in Gissingen E in eenvoudige zaak in Gissingen (althans zoals nu gepland) T 802 + 33 = 835 km

Dit is het juiste gevoel op een camping op een picknickset, barbecue geur (niet van ons), ½ liter bier voor mijn neus (wel van ons) en besneeuwde bergen in zicht. Vandaag heerlijk gelopen, laatste stuk wel wat afzien door de warmte. 33 km met bepakking; ik ben trots op Helma en ook een beetje op me zelf. Het volgen van Reitsma ging goed vooral omdat er voldoende routebordjes naar Feldkirch onderweg stonden. Het lopen via fietspaden is anders. We lopen meer over asfalt en de afstanden tussen afslagen zijn langer. Ook lijkt het alsof Reistma steeds buiten dorpjes om gaat. Vandaag konden we 'toevallig' bij een zwembad koffie drinken rond 11.30 uur. Als het even kan is een conditorei of zo in een dorpje altijd wel lekker.

30 km lijkt trouwens wel het maximum voor één dag. Op een gegeven moment wordt je het zat en krijg je pijn aan je voeten. Dan moet het meeste wel gelopen zijn. Gelukkig zijn we nog nooit sikkeneurig geworden en gaat ook het opzetten en inrichten van de tent nog vlot. We hebben daar trouwens een goed ritme in gevonden.


Helma:

Voordeel van een pension met werklui: je kunt er lekker vroeg ontbijten. Al voor 8 uur zijn we daarom op pad. Komt goed uit, want de route vandaag is meer dan 30 kilometer. In het dorp kopen we broodjes voor onderweg en daarna volgen we de fietsroute van Reitsma. Het is even wennen aan de beschrijvingen en de kaartjes, in plaats van routebordjes, maar het lukt prima. Het is alweer lekker weer, dus we kunnen lopen met afgeritste pijpen en korte mouwen. Bert begint daar ’s morgens al mee, ik in de loop van de dag, want ’s morgens vind ik dat nog wat te fris.

In de verte allemaal witbesneeuwde toppen, maar onze route blijft lekker vlak en volgt de Rijn.

We lopen nu vooral over asfalt en dat voel je wel wat aan je voeten; maar uiteraard heeft dat ook met de afstand te maken; het is al lang geleden dat we meer dan 30 kilometer gelopen hebben. Het laatste stuk gaat door het bos; ook hier pas bankjes als we bijna bij het dorp zijn.

Na 33 kilometer zijn we bij de camping in Gisingen; toch wel heel fijn dat we er zijn! Het plekje van onze tent kijkt uit over een sportterrein en verderop een zwembad. Op de camping is een kiosk met een groot terras met picknicksets; heerlijk om hier met een grote bier in de schriftjes te schrijven en bij te komen.

Een klein stukje verderop is een eenvoudig restaurant met een soort partytent als overdekt terras ervoor. Erg druk met allemaal fietsers hier en heel gezellig.

Op onze camping wemelt het van een vreemd soort insecten: een soort vliegende grote torren, die je overal op de grond, op de picknicktafels en in de afwasbakken tegenkomt.